sook.e@email.cz

čtvrtek 27. srpna 2015

RAW dort

Můj první narozeninový RAW dort. Pro tenhle dort jsem se rozhodla proto, že jsem chtěla svůj narozeninový dort ale ve zdravější variantě. Nechtěla jsem dort napěchovaný moukou, cukrem či kypřícím práškem. Nakonec jsem skončila u tady toho dortu, který je k tomu všemu ještě nepečený. Raw jídlo je totiž jídlo které neprošlo tepelnou úpravou a pokud ano tak jen do 42°C. Takže nic vařeného, pečeného nebo smaženého. Vitariáni (lidé co konzumují raw stravu) chtějí jíst potraviny v co nejpůvodnějším stavu, takže žádná éčka, konzervanty, barviva, umělá sladidla nebo bílý cukr.

Na tento dort budete potřebovat spoustu ořechů a oblíbené ovoce, nejlepší jsou nějaké malé plody jako jsou jahody, maliny, rybíz. Já použila borůvky.

Potřebujete:
na korpus - 2 hrnky mandlí (namočených přes noc)
                  - 10 datlí
na krém -  3 hrnky kešu oříšků (namočených přes noc)
              -  3 lžíce vody
              - šťávu z půlky citrónu  
              - 3-5 lžíce agáve sirupu (podle toho jak máte rádi sladké)
              -  250g ovoce
              - půl hrnku kokosového oleje

Mandle rozmixujeme a potom do mixéru přidáme i datle. Doporučuji si datle namočit taky den předem aby jste si při jejich mixování nezničili mixér jako já.
Tuto směs potom zatlačíme na dno dortové formy vymazanou kokosovým olejem a dáme do ledničky. Mezitím si kešu oříšky rozmixujeme na hrubo a přidáme vodu, šťávu z citrónu, agáve, a kokosový olej a společně všechno rozmixujeme do hladka. Směs si rozdělíme na dvě půlky. Jednu dáme na korpus a necháme aspoň 30 minut ztuhnout než budeme dávat další. Já do této vrstvy přidala ještě karob a trochu kokosu, ale je to jenom na vás.
Do druhé půlky přidáme borůvky a znovu rozmixujeme a uděláme z ní poslední vrstvu.
Doporučuji dort dělat den předem a nechat tuhnout v ledničce. Ozdobit si jej můžete praktický čímkoliv co neporušuje raw zásady. Já použila kokosové chipsy, trochu borůvek a raw čokoládu.

1 komentář: